Ads 468x60px

-

Wednesday, August 13, 2014

Kemelut S'gor: PAS keluar jika Umno dilantik exco

KUALA LUMPUR: Semua exco PAS akan keluar dari Kerajaan Negeri Selangor sekiranya Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno dilantik sebagai exco.

Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Abdul Samad menegaskan, PAS masih berada di dalam Pakatan Rakyat dan akan terus menjaga kepentingan Pakatan Rakyat di dalam kerajaan.

Iskandar yang juga  Pengerusi Perumahan Pengurusan dan Peneroka Bandar Negeri Selangor mengulangi pendirian bahawa mereka membawa semangat Pakatan Rakyat dan berpegang kepada prinsip-prinsipnya.

"PAS tidak akan menuntut Adun-Adunnya dilantik sebagai Exco. Kami juga mahu memastikan Umno tidak mengambil kesempatan di dalam keadaan sekarang. Tetapi kami menghadapi risiko dituduh telah mengkhianti Pakatan Rakyat," katanya dalam satu kenyataan hari ini di Facebook.

Justeru, katanya PAS telah membuat satu pengorbanan besar dengan terus berada di dalam kerajaan supaya perancangan dan program-program kerajaan dapat diteruskan dan rakyat tidak kerugian akibat dari kemelut ini.

Semalam Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah memecat lima exconya di kalangan PKR dan DAP yang dilihat tidak lagi menunjukkan sokongan kepada beliau, ekoran itu beliau yang kini masih mendapat sokongan daripada keempat-empat Exco daripada PAS.  

- HARAKAHDAILY 13/8/2014

No comments:

Post a Comment

Iklan Berbayar - SMS 013 929 9944 ( RM50.00 Sebulan )

-
-