Ads 468x60px

-

Sunday, June 21, 2015

'PAS kerja dengan semua parti yang tak chauvinis'


PAS akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja kecuali 'chauvinis', kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata demikian selepas beberapa kali didesak oleh wartawan mengenai pendirian PAS mengenai Pakatan Rakyat. Bagaimanpun Hadi tidak menyebut secara khusus merujuk DAP.


"Kita kerja dengan semua parti yang tidak chauvinis," kata Hadi yang mengulangi perkataan 'chauvinis' sekali lagi untuk menekankan maksudnya.

MP Marang itu berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan kunjungan ke bazar Ramadan di Kampung Baru petang ini.

DAP sebelum ini sering dilabel oleh pelbagai pihak termasuk Umno sebagai parti 'chauvinis'.

DAP dan PAS menghentikan kerjasama dan DAP berkeras menyatakan bahawa Pakatan Rakyat telah mati. PAS bagaimanapun masih bertegas bahawa gabungan pembangkang masih wujud.

"Saya boleh jalan lagi, hidup lagi," kata Hadi apabila diminta mengulas bahawa terdapat pemimpin PAS yang menyatakan Pakatan telah berkubur.

"Apa makna Pakatan? Pakatan (bermaksud) sekurang kurangnya dua bukan. Kalau satu (parti) saja jadi Pakatan tak? Tak boleh jadi kan.

"Pakatan (Rakyat) masih ada lagi. PKR belum buat keputusan," kata MP Marang itu lagi.

Sementara itu, Hadi menafikan bahawa beliau menggelar pencabarnya Ahmad Awang sebagai calon DAP, sewaktu pemilihan parti itu baru-baru ini.

"Saya tak kata dia calon mana-mana. Saya tidak ada keluar kenyataan begitu," katannya.

Ahmad dilapor berkata beliau sedang mengkaji untuk mengambil tindakan undang-undang termasuk terhadap presiden yang didakwanya menuduh beliau sebagai calon DAP dan beliau menyifatnya sebagai "fitnah".

No comments:

Post a Comment

Iklan Berbayar - SMS 013 929 9944 ( RM50.00 Sebulan )

-
-