Ads 468x60px

-

Friday, June 12, 2015

Tidak Wajar DAP Beri Kata Dua Kepada Azmin – Tan Sri Muhammad Taib

Adalah tidak sayugia Pengerusi DAP Selangor Tony Pua memberi kata dua kepada Menteri Besar negeri Selangor Mohamed Azmin Ali.
Mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib menasihatkan DAP supaya tidak memberikan tekanan kepada Azmin supaya memilih, samada DAP atau PAS.
“Merujuk kepada kenyataan Pengerusi DAP Selangor YB Tony Pua berdasarkan laporan akhbar Sinar Harian hari ini, saya ingin menasihatkan beliau supaya tidak memberi tekanan kepada YAB Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali supaya memilih antara DAP dengan PAS.
mat taib masuk pas“Ini kerana kenyataan tesebut tidak mencerminkan semangat Pakatan Rakyat yang telah diberi mandat besar oleh rakyat negeri Selangor dalam Pilihanraya Umum ke 13 yang lalu,”ujarnya dalam satu kenyataan.
Beliau juga memberikan pandangan agar pemimpin kedua-dua parti mencari penyelesaian terbaik menangani krisis yang berlaku sekarang.
“Saya juga ingin memberikan pandangan kepada pimpinan tertinggi PAS dan DAP supaya mencari jalan penyelesaian terbaik bagi menangani konflik yang berlaku sekarang ini.
“Buat permulaan, saya ingin mencadangkan DAP supaya menarik balik kenyataan untuk memutuskan kerjasama dengan Presiden PAS, Datok Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.
“Saya juga memohon Ahli Majlis Syura Ulamak dan pimpinan tertinggi PAS supaya dapat mengambil satu sikap yang dapat menyelamatkan hubungan sesama parti dalam Pakatan Rakyat,”tambah bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, yang menyertai PAS sejurus selepas PRU13.
Menurutnya Umno dalam keadaan lemah sekarang dan Pakatan Rakyat harus tidak mensia-siakan harapan 52% rakyat Malaysia.
“Jangan disia-siakan harapan rakyat Malaysia yang telah memberi undi 52% kepada Pakatan Rakyat, khususnya harapan rakyat negeri Selangor yang telah memberi mandat kepada Kerajaan Pakatan Rakyat.
“Dalam keadaan Umno BN sedang lemah dengan pelbagai isu yang melanda mereka, Pakatan Rakyat perlu menunjukkan contoh alternatif terbaik kepada rakyat bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke 14 nanti,”jelas beliau

No comments:

Post a Comment

Iklan Berbayar - SMS 013 929 9944 ( RM50.00 Sebulan )

-
-