Ads 468x60px

-

Monday, May 13, 2013

YB Puteri Wangsa yang dikenali


http://www.selatanonline.net,14 Mei 2013


BeritaOleh Mazlan Aliman 

Pagi subuh ini saya mulakan kembali catatan dan perkongsian dengan rakan2 FB. Meskipun saya kalah dalam PRU 13, ia bukan penghujung perjuangan. Berjuang dan berkorban tetap menjadi rutin hidup sampai mati. Kemanisan dan kepuasan dalam Jamaah Islam!

Alhamdulillah, sahabat baik saya, Ust Abdullah Husin, Ketua Dewan Ulama' PAS Johor menang kali ini. Dia lebih senior dari saya. Bertanding di Dun Puteri Wangsa dalam Parlimen Tebrau, memperolehi 20,357 undi berbanding lawannya, Soorianarayanan A/L Muniandy dari BN, 16,888 dan Ravindaran A/L Doraisamy 973; majoriti 3469, cukup tinggi!

Namun, kesederhanaan hidup beliau saya cukup kagum. Kenderaan beliau, kadangkala buat hal. Kebetulan, 1 Rejab kelmarin, saya dalam perjalanan nak ke KL menghadiri Mesyuarat PAS Pusat, ternampak beliau di tepi lebuhraya, hanya beberapa km selepas Sedenak.

Temperature sangat tinggi. Air kering dalam tangki. Bersama temannya, Azman Md Desa, Ustazah dan anaknya. Sempat bergurau, dah jadi YB boleh le cari kereta baik sikit...seperti biasa, Ust Lah hanya tersenyum sahaja. Penampilan biasa macam dulu2 juga.

Moga2 YB Ust Abdullah Husin, YB Hj Aminulhuda Hassan, YB Dr Syeikh Ibrahim Salleh dan YB Dr Mohamad Taslim dari PAS diberi nikmat kesihatan yg baik dan kekuatan untuk berfungsi sebagai Wakil Rakyat berkesan bersama2 13 lagi ADUN DAP serta seorang ADUN PKR.

Pencapaian luarbiasa PAS di negeri UMNO paling kuat di dunia. Pru 2004, satu kerusi di Senggarang, 2008, meningkat 2 di Sg Abong dan Maharani, kali ini sudah ada 4. Syukur Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment

Iklan Berbayar - SMS 013 929 9944 ( RM50.00 Sebulan )

-
-